Treść strony Marzec
Ulica Kajetanowska w dniach 3-7 kwietnia będzie zamknięta
Informacja
Informujemy, że 7 kwietnia 2023 r. (piątek) kasa Urzędu Gminy będzie czynna do godz. 12.00.
Za utrudnienia przepraszamy.
Bądź na bieżąco. Informacja o gminnych placówkach oświatowych Gminy Nadarzyn
Wszystkim zainteresowanym aktualnościami z gminnych placówek oświatowych przypominamy, że posiadają one swoje profile na Facebooku i strony internetowe:
Liceum Ogólnokształcące m. Jana Pawła II w Nadarzynie: https://www.facebook.com/lonadarzyn
Szkoła Podstawowa im. W Doroszewskiego w Nadarzynie: https://www.facebook.com/spnadarzyn
https://spnadarzyn.edupage.org/
Zespół Szkolno- Przedszkolny im. M. Skłodowskiej Curie w Ruścu: https://sprusiec.nadarzyn.pl/
https://www.facebook.com/profile.php?id=100086429346586
Zespół Szkolno - Przedszkolny w Młochowie: https://www.facebook.com/mlochowszkola
https://www.spmlochow.nadarzyn.pl/
Szkoła Podstawowa im. Bł. ks. B. Markiewicza: https://www.facebook.com/S.P.Wola
http://spwolakrak.nadarzyn.pl/
Szkoła Podstawowa im. św. Stanisława Kostki w Kostowcu: https://www.spkostowiec.nadarzyn.pl/ https://www.facebook.com/profile.php?id=100057256637647
Przedszkole Publiczne w Nadarzynie: https://www.facebook.com/ppnadarzyn
https://www.pp.nadarzyn.pl/?fbclid=IwAR3VhqkU4m7uyNeXej9otPTTXohavG_gtyxyj69BiaTpglHCF0kQMy86W0E
Przedszkole Publiczne w Wolicy: http://www.ppwolica.nadarzyn.pl/
Przedszkole Publiczne w Młochowie: https://ppmlochow.nadarzyn.pl/
Gminny Żłobek nr 1 Zaczarowany Ogród; http://zlobekrusiec.szkolnastrona.pl/
Informacja dla rolników, sadowników
Główny Inspektorat Ochrony roślin i Nasiennictwa informuje, że z dniem 4 maja br. zostaje przywrócony obowiązek posiadania ważnych zaświadczeń o ukończeniu szkoleń w zakresie środków ochrony roślin oraz obowiązek badania sprzętu do stosowania środków ochrony roślin.
Akcja szczepienia lisów wolno żyjących przeciwko wściekliźnie ‼️
Program Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Opieka wytchnieniowa” - edycja 2023
Więcej informacji pod linkiem:
Planowane przerwy w dostawie energii elektrycznej - aktualizacja 23 marca
Spotkanie konsultacyjne w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Gminy Nadarzyn.
Do 28 marca trwają konsultacje społeczne projektu uchwały Rady Gminy w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Gminy Nadarzyn.
To pierwszy krok do powstania tego ważnego dla gminy dokumentu jakim będzie Gminny Program Rewitalizacji Gminy Nadarzyn do 2030 roku.
Zapraszamy mieszkańców na spotkanie konsultacyjne w dniu 28 marca 2023 r. godz. 10.00
w sali konferencyjnej Urząd Gminy Nadarzyn, podczas którego prezentowana zostanie propozycja wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji naszej gminy.
Serdecznie zapraszamy do czynnego udziału w procesie powstawania Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Nadarzyn do 2030 roku i tym samym decydowania o rozwoju swojej gminy. Celem konsultacji jest zapewnienie mieszkańcom udziału w przygotowaniu dokumentów dotyczących procesu rewitalizacji oraz wymiana wiedzy, informacji, poznanie uwag i opinii dotyczących propozycji granic i sposobu wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji.
Konsultacje trwają w następujących formach:
- zbierania uwag w postaci papierowej;
- zbierania uwag w postaci elektronicznej;
- badania ankietowego. Ankieta internetowa dostępna jest pod linkiem
https://www.survio.com/survey/d/O1V3I4X6I7U7W4H5J
Co to jest obszar zdegradowany i obszar rewitalizacji?
Obszar zdegradowany ustawodawcy zdefiniowali jako: „Obszar gminy znajdujący się
w stanie kryzysowym z powodu koncentracji negatywnych zjawisk społecznych,
w szczególności bezrobocia, ubóstwa, przestępczości, niskiego poziomu edukacji lub kapitału społecznego, a także niewystarczającego poziomu uczestnictwa w życiu publicznym
i kulturalnym, można wyznaczyć jako obszar zdegradowany w przypadku występowania na nim ponadto co najmniej jednego z następujących negatywnych zjawisk: gospodarczych (…), środowiskowych (…), przestrzenno-funkcjonalnych (…) lub technicznych (…)”.
Obszar zdegradowany jest więc przede wszystkim obszarem o problemach społecznych. Nie można wykluczyć faktu, że znajdą się na nim obszary zaniedbane lub zdewastowane, jednak nie należy utożsamiać tych zjawisk. Poza uzasadnionymi wyjątkami w skład obszaru zdegradowanego mogą wejść wyłącznie obszary zamieszkałe.
Obszar rewitalizacji ustawodawcy zdefiniowali jako: „obszar obejmujący całość lub część obszaru zdegradowanego, cechujący się szczególną koncentracją negatywnych zjawisk (…), na którym z uwagi na istotne znaczenie dla rozwoju lokalnego gmina zamierza prowadzić rewitalizację (…)”.
Definicja ta jest zatem zdecydowanie prostsza. Najważniejsza jest koncentracja negatywnych zjawisk (którą należy udokumentować). Obszar rewitalizacji może objąć jedynie 20% powierzchni gminy oraz 30% jej mieszkańców. Podsumowując, definicje sformułowane
w polskim prawodawstwie skupiają się na społecznym wymiarze rewitalizacji oraz jej koncentracji w przestrzeni gminy.
Co to jest rewitalizacja?
„Rewitalizacja stanowi proces wyprowadzania ze stanu kryzysowego obszarów zdegradowanych, prowadzony w sposób kompleksowy, poprzez zintegrowane działania na rzecz lokalnej społeczności, przestrzeni i gospodarki, skoncentrowane terytorialnie, prowadzone przez interesariuszy rewitalizacji na podstawie gminnego programu rewitalizacji”.
Rewitalizacja to dosłownie: ożywienie, przywrócenie do życia. Jest to proces wyprowadzania ze stanu kryzysowego zdegradowanych obszarów gminy.
Rewitalizacja to nie tylko remonty. Jej celem jest przywrócenie do życia zdegradowanej części gminy i uzupełnienie jej o nowe funkcje. Mówiąc najprościej jest to wprowadzenie takich zmian na obszarze części gminy, dzięki którym będzie się lepiej żyło, przebywało i pracowało.
Rewitalizacja to też praca z ludźmi, z lokalną społecznością. I nawet jeśli remonty budynków
i przestrzeni publicznych są najbardziej efektowne – najważniejsze jest przezwyciężenie kryzysu społecznego.
Rewitalizacja jest procesem złożonym. Jej powodzenie zależy od nas wszystkich – mieszkańców całej gminy, przedsiębiorców, organizacji pozarządowych.
Ramy prawne dla procesu rewitalizacji w Polsce zawarte zostały w ustawie z dnia
9 października 2015 roku o rewitalizacji. Jednym z istotniejszych elementów ustawy jest uregulowanie kwestii dotyczących Gminnych Programów Rewitalizacji (GPR), które są podstawowym narzędziem nakierowanym na kompleksowe podejście do procesu oraz podejmowanie działań w ścisłej współpracy ze społecznością lokalną.
Co to jest Gminny Program Rewitalizacji?
Gminny Program Rewitalizacji (GPR) jest podstawowym dokumentem uchwalanym przez gminę umożliwiającym prowadzenie kompleksowych działań rewitalizacyjnych na wyznaczonym obszarze przy współudziale lokalnej społeczności. Fundamentem Gminnego Programu Rewitalizacji jest szczegółowa diagnoza obszaru rewitalizacji, która ukazuje występujące na nim negatywne zjawiska społeczne, gospodarcze i przestrzenno-funkcjonalne.
Konkurs na stanowisko dyrektora Publicznego Przedszkola w Młochowie
Wójta Gminy Nadarzyn ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Publicznego Przedszkola w Młochowie, ul. Źródlana 3.
Treść ogłoszenia o konkursie na stanowisko dyrektora zawarta jest u Biuletynie Informacji Publicznej (BIP): https://bip.nadarzyn.pl/plik,16265,zarzadzenie-nr-37-2023-zalacznik-pdf.pdf
Oferty należy składać w Kancelarii Urzędu Gminy w Nadarzynie, ul. Mszczonowska 24, w zamkniętych kopertach z podanym imieniem (imionami) i nazwiskiem, adresem zwrotnym, numerem telefonu i adresem mailowym oraz z dopiskiem „Konkurs na stanowisko dyrektora Publicznego Przedszkola w Młochowie, ul. Źródlana 3” w terminie do 12 kwietnia 2023 r. do godz. 16.00.
Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Nadarzyn. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
Ogłoszenie dotyczące dowozu dzieci niepełnosprawnych w roku szkolnym - 2023/2024
Na podstawie art. 32 i art. 39 a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1802 ze zm.) Gmina ma obowiązek zapewnienia niepełnosprawnym uczniom bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu do szkoły lub placówki oświatowej lub zwrot kosztów dowozu ucznia i opiekuna na zasadach określonych w umowie zawartej między Wójtem Gminy Nadarzyn a Rodzicem/Opiekunem, jeżeli rodzice zapewniają dowóz.
W ZWIĄZKU Z POWYŻSZYM, OSOBY UPRAWNIONE POWINNY ZŁOŻYĆ NASTĘPUJĄCE DOKUMENTY:
- Wniosek o dowóz dziecka niepełnosprawnego,
- Aktualne orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,
- Aktualne orzeczenie o niepełnosprawności,
- Zaświadczenie z placówki oświatowej o podjęciu lub kontynuowaniu nauki.
Termin składania:
do 14 kwietnia 2023 r. drogą e-mailową oswiata@nadarzyn.pl lub w Kancelarii Urzędu Gminy Nadarzyn (parter).
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 729 81 85 wew. 293.
Uwaga!
Dołączone do wniosku dokumenty zawierające dane wrażliwe powinny być złożone w kopercie; w przypadku braku kompletu wymagalnych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia braków.
Pliki do pobrania:
wniosek_na_rok_szkolny_2023_2024.doc
Planowane przerwy w dostawie energii elektrycznej - aktualizacja 16 marca
Uwaga zmiana godzin pracy kasy w Urzędzie Gminy
Informujemy, że w piątek 17 marca Kasa Urzędu Gminy będzie czynna do godz.12.00
Za utrudnienia przepraszamy.
Wsparcie społeczne dla osób z niepełnosprawnościami oraz rodzin z woj. mazowieckiego 2022
Fundacja Edukacji Nowoczesnej zaprasza do wzięcia udziału w projekcie "Wsparcie społeczne dla osób z niepełnosprawnościami oraz rodzin z woj. mazowieckiego 2022"
Niepełnosprawność przysparza wiele trudności oraz problemów osobom nią dotkniętym, ale stawia także wiele wyzwań przed ich najbliższymi. Sytuacja życiowa rodzin, w których pojawia się niepełnosprawność, bywa bardzo skomplikowana i często wymaga zarówno wsparcia ekonomicznego, jak i społecznego oraz psychologicznego. W ramach realizacji projektu Fundacja Edukacji Nowoczesnej podejmie działania, mające na celu przeciwdziałanie wykluczeniu osób z niepełnosprawnościami, a także zapewni pomoc psychologiczną i prawno-informacyjną rodzinie tych osób.
W ramach projektu oferujemy:
1. Dla osób z niepełnosprawnościami zorganizowane zostaną warsztaty grupowe (4 grupy 5-osobowe: średnio 2,5h dwa razy w miesiącu) rozwijające ich umiejętności oraz pasje.
Każda osoba będzie mogła wybrać spośród poniższych grup tematycznych:
- gra na instrumentach (klawisze, perkusja, gitara, instrumenty smyczkowe);
- nauka wokalu/emisji głosu, nauka homerecordingu;
- szkolenie wizerunkowe (praca z wizerunkiem/stresem/trening asertywności);
- nauka tańca (przewidziane są specjalistyczne zajęcia dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi);
- nauka języka obcego;
- szkolenie komputerowe, z obsługi smartfona, projektowania graficznego, obróbki zdjęć;
- zajęcia fotograficzne.
2. Dla rodziców/opiekunów prawnych oraz innych członków rodziny osób z niepełnosprawnością zorganizowane zostaną:
- indywidualne wsparcie z zakresu poradnictwa psychologicznego, społeczno-prawnego oraz technicznego (dot. m.in. przysługujących osobom z niepełnosprawnościami oraz ich rodzinom i/lub opiekunom dostępnego sprzętu rehabilitacyjnego, usług) w formie dyżurów. W bieżącym roku zostanie na nie poświęcone odpowiednio 96h, 96h i 48h;
- grupy wsparcia (średnio 2,5h w każdym miesiącu).
Do wzięcia udziału w projekcie wymagane są następujące dokumenty:
- Dla osoby z niepełnosprawnością – orzeczenie o niepełnosprawności oraz podpisany formularz zgłoszeniowy;
- Dla członków rodziny lub opiekuna prawnego – orzeczenie o niepełnosprawności osoby spokrewnionej oraz podpisany formularz zgłoszeniowy.
Projekt jest skierowany do osób z gmin wiejskich/miejsko-wiejskich z woj. mazowieckiego, w tym osób z niepełnosprawnościami, które nie są uczestnikami warsztatów terapii zajęciowej, środowiskowych domów samopomocy, dziennych placówek wsparcia oraz nie są mieszkańcami domu pomocy społecznej, ani całodobowej placówki wsparcia.
Kontakt: e-mail: k.pawlowska@fen.net.pl, tel: 661 020 775
Okres realizacji: 23.05.2022-30.11.2024 r
Projekt sfinansowany ze środków Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej.
Kontrole zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków
W związku z realizacją zapisów art. 6 ust. 5a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2519 ze zm.) informujemy, że pracownicy Urzędu Gminy Nadarzyn wraz ze Strażą Gminną będą przeprowadzać kontrole zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków.
Podczas kontroli sprawdzane będzie posiadanie:
- umowy na wywóz nieczystości ciekłych zawartej z przedsiębiorcą posiadającym zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Nadarzyn.
- dokumentów potwierdzających uiszczanie opłat za te usługi.
Należy pamiętać, że posiadane rachunki muszą potwierdzać regularność wywozu nieczystości ciekłych zgodnie z zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Nadarzyn tj. opróżnianie musi być prowadzone w sposób gwarantujący, że nie nastąpi przepełnienie zbiorników i wypływ nieczystości ciekłych poza zbiornik, jednak nie rzadziej niż 1 raz na 2 miesiące.
W przypadku posiadania przydomowych oczyszczalni ścieków, należy również pamiętać o obowiązku pozbywania się osadów ściekowych (zgodnie z instrukcją eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków), co musi zostać odpowiednio udokumentowane, tj. poprzez podpisanie umowy na wywóz osadów ściekowych oraz posiadanie dowodów uiszczania opłaty za te usługi.
Właściciele nieruchomości, którzy nie mają jeszcze podpisanych umów na opróżnianie zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków powinni uczynić to niezwłocznie. Umowy należy zawrzeć z przedsiębiorcami posiadającymi zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Nadarzyn. Wykaz przedsiębiorców posiadających zezwolenie dostępny jest na stronie nadarzyn.pl/odbior-odpadow w zakładce Pliki do pobrania.
III etap konsultacji społecznych dot. Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej (SUMP) dla metropolii warszawskiej
SUMP to dokument strategiczny, którego wdrożenie wpłynie na poprawę wydajności oraz efektywności transportu osób i towarów w metropolii warszawskiej. Przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg: kierowców, pasażerów, rowerzystów, pieszych, w tym osób z niepełnosprawnościami oraz zmniejszenia negatywnego wpływu transportu na środowisko.
Jak można wziąć udział w konsultacjach?
- na spotkaniu online 23 marca (czwartek):
-
- na platformie ZOOM - o godz. 10:00 link do spotkania >>> i 18:00 link do spotkania >>>
- na YouTube - o godz. 10:00 link do spotkania >>> i 18:00 link do spotkania >>>
- na spotkaniu 30 marca (czwartek) o godz. 18:00
-
- w Biurze Architektury i Planowania Przestrzennego, Aleje Jerozolimskie 44, poziom -1 (wejście od WOM):
- spotkania są dostępne dla wszystkich zainteresowanych, nie obowiązują zapisy ani rejestracja.
- Podczas dyżuru telefonicznego od 24 do 31 marca pod numerem 513 574 510.
- Poprzez FORMULARZ online.
Czekamy również na opinie przesyłane do 6 kwietnia na adres sump-mw@trako.com.pl.
Uwaga ❕ Kasa Urzędu Gminy w poniedziałek 13.03.2023 r. będzie czynna do godz. 15.00
Uwaga ❕
Kasa Urzędu Gminy w poniedziałek 13.03.2023 r. będzie czynna do godz. 15.00
Planowane przerwy w dostawie energii elektrycznej - aktualizacja 9 marca
UWAGA - przerwa w dostawie wody!!!
Przedsiębiorstwo Komunalne Nadarzyn Sp z o.o. zawiadamia, że w związku z awarią wodociągów w ul. Kwiatowej w Nadarzynie i Jemiołowej w Starej Wsi 8 marca w godzinach 10.00 do 14.00 nastąpi przerwa w dostawie wody mieszkańcom miejscowości Nadarzyn w ulicach, Granicznej, Kwiatowej, Polnej, Kajetanowskiej, Zarzewie, Bocianiej, Pogodnej i przyległych do tych ulic w Nadarzynie oraz w Starej Wsi na ulicy Głogowej i osiedlu Triton Za zaistniałe niedogodności przepraszamy.
Mazowiecki Ośrodek Doradztwa Rolniczego o/Bielice
Praca dla polonisty
Zespół Szkolno - Przedszkolny im. Marii Skłodowskiej - Curie w Ruścu zatrudni na zastępstwo nauczyciela języka polskiego.
Kontakt telefoniczny 22 729 81 97.
Zmiana organizacji ruchu pociągów na linii R8
W związku z szerokim zakresem prac modernizacyjnych, prowadzonych przez zarządcę infrastruktury kolejowej, czyli PKP PLK S.A. m.in. na stacji Warszawa Zachodnia, od 12 marca 2023 r., zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy, która będzie obowiązywać do 10 czerwca 2023 r. Największe zmiany czekają pasażerów linii R8 tj. z/w kierunku: Skarżyska-Kamiennej, Radomia i Góry Kalwarii. Pociągi z tej linii będą kursować z dworca Warszawa Gdańska, a wybrane kursy rozpoczną lub skończą bieg na stacji Warszawa Wschodnia.
Pociągi z linii R8 w drodze do/z dworca Warszawa Gdańska zatrzymywać się będą na wszystkich przystankach linii obwodowej, tj. na stacji Warszawa Wola, Warszawa Młynów, co zapewni dogodne skomunikowanie z drugą linią metra, Warszawa Koło oraz Warszawa Powązki.
Ponadto od 19 do 21 maja, od 26 do 28 maja, oraz od 2 do 4 czerwca, od piątku w godzinach wieczornych do niedzieli, ruch pociągów na odcinku Warszawa Zachodnia peron 9 – Warszawa Gdańska będzie prowadzony po jednym czynnym torze. W tych dniach pociągi KM z kierunku Radomia Głównego i Góry Kalwarii będą kończyć i rozpoczynać bieg na stacji Warszawa Główna lub Warszawa Zachodnia. Z kolei pociągi Kolei Mazowieckich z kierunku Działdowa i Nasielska kursujące w tych terminach rozpoczną i skończą bieg na stacji Warszawa Gdańska lub Warszawa Wola.
Pozytywną informacją związaną z wprowadzeniem korekty jest powrót pociągów lotniskowych na stację Warszawa Lotnisko Chopina. Od 12 marca pociągi lotniskowe KM z/do Modlina, będą kursowały przez stację Warszawa Centralna do/z stacji Warszawa Lotnisko Chopina.
W związku z trwającą modernizacją stacji Warszawa Zachodnia i linii przyległych oraz częściową zmianą organizacji ruchu pociągów KM, w tym obsługujących linię R8 wystąpią kolejne utrudnienia w ruchu pociągów KM i SKM. W celu ich zminimalizowania od 12 marca 2023 r. do odwołania zostanie wprowadzone wzajemne honorowanie biletów KM i ZTM.
Bilety ZTM (wszystkich rodzajów, z uwzględnieniem stref biletowych) oraz uprawnienia do ulgowych lub bezpłatnych przejazdów (z zachowaniem zasad obowiązujących w pociągach przyspieszonych w ramach oferty „Wspólny Bilet ZTM-KM-WKD”) będą honorowane
w pociągach KM (w obu kierunkach):
- na odcinku:
- Legionowo – Warszawa Zachodnia peron 9 (przez Warszawę Gdańską),
- Otwock – Warszawa Wschodnia,
- Warszawa Zachodnia – Pruszków,
- Warszawa Zachodnia – Warszawa Główna,
- Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia,
- Warszawa Zachodnia/Warszawa Zachodnia peron 9 – Piaseczno,
- Warszawa Wschodnia – Sulejówek Miłosna
- linii lotniskowej RL, na odcinku Legionowo – Warszawa Lotnisko Chopina.
Pasażerowie z biletami „kartonikowymi” ZTM, które nie zostały wcześniej skasowane, są obowiązani do ich skasowania przez trwałe napisanie na ich odwrocie daty i godziny rozpoczęcia przejazdu w formacie 24-godzinnym, czyli np. 17.03. godz. 06:55, a posiadacze biletów zakodowanych na WKM muszą je uprzednio aktywować.
Bilety KM (wszystkich rodzajów do odpowiednich stacji, strefowe, okresowe i sieciowe) będą honorowane w obu kierunkach:
- w pociągach SKM linii na odcinku:
- S1 Pruszków – Otwock,
- S2 Sulejówek Miłosna – Warszawa Lotnisko Chopina,
- S3 Legionowo – Warszawa Lotnisko Chopina,
- S4 Piaseczno – Wieliszew,
- S40 Piaseczno – Warszawa Główna;
- w metrze:
- M1 na odcinku Metro Dworzec Gdański – Metro Centrum,
- M2 na odcinku Młynów – Dworzec Wileński;
- w autobusach ZTM nw. linii, na wskazanych odcinkach:
- 127 PKP Włochy – Centrum,
- 177 PKP Ursus Północny – Lazurowa,
- 184 PKP Wola (Kasprzaka) – Dworzec Zachodni,
- 187 Dworzec Zachodni – Ursus Niedźwiadek,
- 189 Ciepłownia Wola – PKP Służewiec,
- 194 na całej trasie przejazdu,
- 220 PKP Ursus Północny – Lazurowa,
- 401 PKP Ursus – PKP Służewiec,
- 517 na całej trasie przejazdu,
- 523 PKP Wola (Wolska) – Dworzec Zachodni,
- 713 Sanktuarium – Cm. Wolski,
- 716 na całej trasie przejazdu,
- 717 na całej trasie przejazdu,
- 817 na całej trasie przejazdu.
- w tramwajach:
- tramwajach kursujących na odcinku PKP Rakowiec – Centrum,
- linii 28 na odcinku Dworzec Gdański – Dworzec Wschodni Kijowska,
- w tramwajach i autobusach w ciągu: Ciepłownia Wola – Cm. Wolski – Wolska
– Okopowa – Towarowa – Aleje Jerozolimskie –
Nie zmieniają się zasady honorowania biletów ZTM w pociągach KM w ramach oferty „Wspólny Bilet ZTM–KM-WKD” i biletów KM kodowanych na „Karcie Mazowieckiej”.
Więcej informacji na temat korekty rozkładu jazdy pociągów KM znajdą Państwo pod adresem: https://www.mazowieckie.com.pl/pl/podstawowe-informacje/zmiany-w-rozkladzie-jazdy-od-12-marca-2023-r
Szczegółowe informacje związane z honorowaniem biletów znajdują się na stronie: https://www.mazowieckie.com.pl/pl/honorowanie-biletow/wzajemne-honorowanie-biletow-km-i-ztm-w-zwiazku-z-utrudnieniami-na-liniach
Tabele rozkładu jazdy dla poszczególnych linii: https://www.mazowieckie.com.pl/pl/podstawowe-informacje/rozklad-jazdy-pociagow-km-wazny-w-dniach-12-iii-10-vi-2023r
PERŁY MAZOWSZA – głosowanie!!!!!
Spotkanie w sprawie „Paszkowianki” -
Zobacz także
Kontakt
Dane kontaktowe
tel. 22 729 81 85
fax 22 729 81 75
e-mail: gmina@nadarzyn.pl
Lokalizacja
Gmina Nadarzyn
ul. Mszczonowska 24
05-830 Nadarzyn
Godziny otwarcia urzędu
Godziny pracy Urzędu Gminy
pon.: 09:00 - 18:00
wt.-czw.: 08:00 - 16:00
pt.: 08:00 - 15:00
Godziny pracy Kasy
Kasa czynna w następujących godzinach:
poniedziałek 9.00 - 17.00
wtorek 10.00 - 15.00
środa 8.00 - 15.00
czwartek 10.00 - 15.00
piątek 8.00 - 14.00