Treść strony Lipiec
LGD Nadarzyn-Raszyn-Michałowice zakupi kino plenerowe!
Stowarzyszenie LGD Nadarzyn - Raszyn - Michałowice jednym z laureatów VI edycji programu „Wzmocnij Swoje Otoczenie”. Dzięki grantowi przyznanemu przez Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A. stowarzyszenie zakupi projektor i ekran. Zakup sprzętu pozwoli wyświetlać filmy na eventach organizowanych w naszej lokalnej społeczności, co z pewnością poprawi dostęp mieszkańców do dzieł kinematografii.
Program #wzmocnijswojeotoczenie to ogólnopolski program grantowy realizowany przez Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A., którego celem jest wsparcie oddolnych inicjatyw związanych z rozwojem lokalnej infrastruktury społecznej, aktywizacją życia społecznego i kulturalnego, bezpieczeństwem, edukacją i ochroną środowiska Szczegółowe informacje o programie i jego organizatorze dostępne sa na
stronach internetowych https://www.wzmocnijotoczenie.pl oraz https://www.energetycznykompas.pl
80. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego
Wójt Gminy Nadarzyn Dariusz Zwoliński oraz Nadarzyński Szczep WATAHA im. Żołnierzy Wyklętych zapraszają 1 sierpnia 2024r. Mieszkańców gminy do wspólnego uczczenia pamięci uczestników Powstania Warszawskiego.
Trwają wakacyjne turnusy dobrowolnej zasadniczej służby wojskowej oraz terytorialnej służby wojskowej!
Wakacje w pełni, a jeśli nie lubisz marnować czasu, wolisz go odpowiednio spożytkować, to jest idealne rozwiązanie – podstawowe przeszkolenie wojskowe w trakcie wakacji.
Jesteś już po wakacyjnym wyjeździe, a może nie masz planów na dalszą część lata? Zapoznaj się z najbliższymi terminami szkoleń oraz co dzięki temu możesz zyskać.
Terminy:
· Dobrowolna zasadnicza służba wojskowa:
- 19 sierpnia – 14 września,
- 30 września – 26 października.
· Terytorialna służba wojskowa:
- 20 lipca – 04 sierpnia (18 Stołeczna Brygada Obrony Terytorialnej),
- 09 sierpnia – 24 sierpnia (5 Mazowiecka Brygady Obrony Terytorialnej),
- 07 września – 22 września (18 Stołeczna Brygada Obrony Terytorialnej),
- 13 września – 28 września (5 Mazowiecka Brygady Obrony Terytorialnej),
- 13 września – 28 września (Batalion Dowodzenia Wojsk Obrony Terytorialnej),
- 14 września – 29 września (Centrum Szkolenia Łączności i Informatyki).
Co zyskujesz?
· Dobrowolna zasadnicza służba wojskowa:
Po odbyciu 27-dniowego szkolenia podstawowego, zakończonego przysięgą wojskową, ochotnik ma stopień szeregowego rezerwy. Za szkolenie podstawowe elew otrzymuje wynagrodzenie w wysokości do 6000 zł brutto. Po pozytywnym ukończeniu 27-dniowego przeszkolenia pojawiają się dwie możliwości: przejście do rezerwy pasywnej lub kontynuacja kształcenia podczas szkolenia specjalistycznego, które trwa do 11 miesięcy (długość szkolenia specjalistycznego jest uzależniona od Dowódcy JW.). Osoba, która ukończyła dobrowolną zasadniczą służbę wojskową ma pierwszeństwo zatrudnienia w administracji publicznej oraz powołania do zawodowej służby wojskowej.
W trakcie szkolenia specjalistycznego żołnierz ma możliwość nabycia dodatkowych uprawnień lub kwalifikacji, które mogą być przydatne w Siłach Zbrojnych RP.
· Terytorialna służba wojskowa:
Po odbyciu 16-dniowego szkolenia podstawowego, zakończonego przysięgą wojskową, ochotnik ma stopień szeregowego rezerwy. W trakcie szkolenia otrzymuje się wykaz szkoleń rotacyjnych na cały rok (często jest to okres trwania powołania, który, po upływie, można przedłużyć). Szkolenia rotacyjne zazwyczaj odbywają się 2 dni w miesiącu (1 weekend w miesiącu). Żołnierz co miesiąc otrzymuje nieopodatkowane wynagrodzenie składające się z:
600 zł za gotowość bojową + od 141 zł za każdy dzień służby. Pełniąc terytorialną służbę wojskową istnieje możliwość nabycia dodatkowych kwalifikacji lub uprawnień przydatnych w Siłach Zbrojnych RP.
Dlaczego warto?
- Rozwój osobisty i zawodowy: Służba wojskowa to nie tylko szansa na zdobycie unikalnych umiejętności, ale także możliwość rozwinięcia cech takich jak dyscyplina, odpowiedzialność, czy umiejętność pracy w zespole. To wartości, które z pewnością przydadzą się w przyszłej karierze zawodowej.
- Niezapomniane doświadczenia: Udział w ćwiczeniach wojskowych, obsługa nowoczesnego sprzętu, a także poznanie rówieśników z całej Polski to tylko niektóre z korzyści, jakie niesie za sobą służba wojskowa. To również okazja do sprawdzenia swoich sił i przeżycia przygód, o których będziecie opowiadać latami.
- Wsparcie finansowe: Każdy uczestnik służby wojskowej otrzyma wynagrodzenie oraz wszelkie niezbędne świadczenia, w tym wyżywienie i zakwaterowanie. To świetny sposób na spędzenie wakacji w sposób produktywny i zarobienie dodatkowych pieniędzy.
Dla kogo?
· wiek min. 18 lat
· wykształcenie co najmniej podstawowe
· niekaralność
· zdolność fizyczna oraz psychologiczna
· obywatelstwo polskie
Jak się zapisać?
To proste! Wystarczy zarejestrować się na www.zostanzolnierzem.pl, wybrać interesującą służbę wojskową i oczekiwać na kontakt od rekrutera WCR Warszawa-Ochota. Kolejnym sposobem jest osobista wizyta w WCR – ul. Sękocińska 8, Warszawa.
Nie zwlekaj – dołącz do nas już dziś!
Wykorzystaj swoje wakacje w sposób, który wpłynie na całe Twoje życie. Dobrowolna zasadnicza służba wojskowa oraz terytorialna służba wojskowa to nie tylko wyzwanie, ale i szansa na rozwój oraz niesamowitą przygodę. Czekamy właśnie na Ciebie!
Wojskowe Centrum Rekrutacji Warszawa-Ochota
Program Czyste Powietrze
Zgodnie ze zmianami, które weszły w życie 22 kwietnia i 14 czerwca 2024 roku dotacja do programu Czyste Powietrze na pompę ciepła, kocioł zgazowujący drewno lub kocioł na pellet będzie udzielana tylko wtedy, gdy urządzenie wpisane jest na listę zielonych urządzeń i materiałów (lista ZUM), a zakup i montaż pompy musi zostać poprzedzony wykonaniem audytu energetycznego.
Więcej informacji na stronie: https://czystepowietrze.gov.pl/wazne-komunikaty/lepsze
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie
Planowane przerwy w dostawie energii elektrycznej - aktualizacja 11 lipca
PGE – Rejon Energetyczny Jeziorna informuje o planowanych przerwach w dostawie energii elektrycznej. Szczegółowe informacje na stronie dostawcy: https://pgedystrybucja.pl/strefa-klienta/planowane-wylaczenia
Zgłaszanie awarii i uszkodzeń oraz bieżące informacje o awariach i pracach planowych - tel. 991.
Rozdanie świadectw dojrzałości w Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Nadarzynie - Wyniki
Utrudnienia w ruchu - miejscowość Rusiec
Jak informuje wykonawca budowy kanalizacji sanitarnej w Ruścu od czwartku 11 lipca zamknięty będzie dla ruchu pojazdów odcinek ul.Radarowej od Wojskowej do Agrestowej i odcinek ulicy Agrestowej od Radarowej do Diamentowej.
Poniżej schemat organizacji ruchu na czas robót z wyznaczonymi objazdami. Szacunkowy okres zamknięcia do końca lipca. Prosimy o zwracanie uwagi na oznakowanie. Przepraszamy za utrudnienia.
Referat Inwestycji UG Nadarzyn
Planowane przerwy w dostawie energii elektrycznej - aktualizacja 8 lipca
PGE – Rejon Energetyczny Jeziorna informuje o planowanych przerwach w dostawie energii elektrycznej. Szczegółowe informacje na stronie dostawcy: https://pgedystrybucja.pl/strefa-klienta/planowane-wylaczenia
Zgłaszanie awarii i uszkodzeń oraz bieżące informacje o awariach i pracach planowych - tel. 991.
Doręczanie decyzji i pism podatkowych
Doręczanie decyzji i pism podatkowych
Szanowani Mieszkańcy
Z uwagi na trudności ze skutecznym doręczaniem korespondencji w tym decyzji podatkowych zachęcamy do elektronicznego odbioru decyzji z Urzędu Gminy Nadarzyn za pomocą systemu e-puap
W tym celu należy:
• założyć PROFIL ZAUFANY (również przez bank)
• założyć KONTO na elektronicznej platformie e-PUAP
Po założeniu konta prosimy o wysłanie pisma na adres e-Puap Urzędu Gminy w Nadarzynie powiadamiające o tym fakcie.
Przyjęcie tej formy korespondencji e-Puap pomiędzy urzędem a Państwem usprawni a przede wszystkim przyspieszy dostarczanie do Państwa korespondencji dotyczącej spraw podatkowych.
UWAGA !
e-PUAP obowiązuje jako forma kontaktu z organem podatkowym tylko do 31.12.2025 roku zgodnie z art. 147 ust.2 i 3 ustawy o doręczeniach elektronicznych.
Jednocześnie informujemy, iż od 01 stycznia 2025 roku nastąpi obowiązek stosowania przepisów ustawy o doręczeniach elektronicznych (e-Doręczeń) dla jednostki samorządu terytorialnego (w tym ich jednostek organizacyjnych) oraz poszczególnych podmiotów gospodarczych zgodnie z Komunikatem Ministra Cyfryzacji z dnia 12 lipca 2024 (Dz. U. z 2024, poz. 1078) w sprawie harmonogramu wdrożeń e-doręczeń.
Od 1 stycznia 2025 roku:
· Podmioty niepubliczne rejestrujące się do KRS od 1 stycznia 2025r.
· Podmioty niepubliczne składające wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej od 1 stycznia 2025r.
· Osoby wykonujące zawody zaufania publicznego (np. adwokat, radca prawny, doradca podatkowy)
Od 1 kwietnia 2025 roku
· Podmioty niepubliczne zarejesrtowane w KRS przed 1 stycznia 2025r.
Od 1 lipca 2025 roku
· Podmioty niepubliczne zarejestrowane w CEiDG do 31 grudnia 2024 (w przypadku dokonania zmian we wpisie po 30 czerwca 2025r)
Od 1 października 2026 roku
· Podmioty niepubliczne zarejestrowane w CEiDG do 31 grudnia 2024 roku.
Prosimy zapoznać się z ustawą o doręczeniach elektronicznych i dokonanych zmianach przepisów. (Dz. U. z 2024, poz.1045 oraz poz.1841)
W związku z obowiązującymi przepisami ustawy o doręczeniach elektronicznych (e-doręczeń ), dokonano zmiany art.168 i art. 169 § 1b Ordynacji podatkowej o treści: wniesienie podania/żądania/wniosku w postaci poczty elektronicznej (e-mail) przez podatnika pozostawia się bez rozpatrzenia, bez obowiązku zawiadomienia o tym wnoszącego.
Metryka
- AutorIwona Myśliwy
Program Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027 (FEPŻ)
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nadarzynie informuje, że przystąpiliśmy do Programu Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021 – 2027 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus - Podprogram 2023 (FEPŻ).
Celem Programu jest zapewnienie najuboższym mieszkańcom Polski pomocy żywnościowej w postaci artykułów żywnościowych.
Pomoc w ramach FEPŻ kierowana jest do tych osób i rodzin, które z powodu niskich dochodów nie mogą zapewnić sobie/rodzinie odpowiednich produktów żywnościowych, znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej określonej przesłankami z art. 7 ustawy o pomocy społecznej oraz poziomem dochodów odniesionych do procentowej wartości odpowiedniego kryterium dochodowego określonego w tej ustawie, których dochód nie przekracza 265% kryterium dochodowego uprawniającego do skorzystania z pomocy społecznej, tj. 2056,40 zł dla osoby samotnie gospodarującej i 1590 zł dla osoby w rodzinie.
Pomoc udzielana będzie w postaci artykułów spożywczych w formie paczek żywnościowych, które będą przekazywane osobom najbardziej potrzebującym bezpłatnie.
Przyjmowanie skierowań i wydawanie paczek żywnościowych odbywać się będzie od lipca 2024 r. w poniedziałki i czwartki w godz. 10 – 13 w siedzibie GOPS w Nadarzynie, ul. Mszczonowska 24.
Lista jednostek nieodpłatnego poradnictwa prawnego
Pliki do pobrania:
Zobacz także
Kontakt
Dane kontaktowe
tel. 22 729 81 85
fax 22 729 81 75
e-mail: gmina@nadarzyn.pl
Lokalizacja
Gmina Nadarzyn
ul. Mszczonowska 24
05-830 Nadarzyn
Godziny otwarcia urzędu
Godziny pracy Urzędu Gminy
pon.: 09:00 - 18:00
wt.-czw.: 08:00 - 16:00
pt.: 08:00 - 15:00
Godziny pracy Kasy
Kasa czynna w następujących godzinach:
poniedziałek 9.00 - 17.00
wtorek 10.00 - 15.00
środa 8.00 - 15.00
czwartek 10.00 - 15.00
piątek 8.00 - 14.00